Hàbits laborals

 Introducció

L’entorn que ens envolta influeix en la nostra forma d’actuar i de moure’ns. Igualment,  ben sovint tenim uns hàbits posturals adquirits que poden ser (o no) els més adequats per a la nostra salut i la nostra esquena.

Un disseny adequat del lloc de treball i dels factors organitzatius ens ajuda a prevenir l’aparició de danys per a la salut relacionats amb la feina.

En conclusió, per tal d’evitar l’aparició de lesions a l’esquena, cal que desenvolupeu el treball en unes condicions favorables de disseny i organització, amb l’adopció d’uns hàbits posturals i de salut que siguin apropiats.

Causes del mal d'esquena en el treball

Tal com podrem compartir en les pròximes entrades, a l’ entorn de treball hi ha tota una sèrie de factors que influencien les nostres accions, com ara els requeriments de la tasca que hem de realitzar, les característiques dels equips i el mobiliari, l’entorn físic o l’organització del treball.

El fet que aquests factors no comportin postures perjudicials per a l’esquena dependrà del disseny del lloc de treball, però l’adopció d’uns hàbits saludables està únicament a les nostres mans.

Si seguiu els consells que us donem a continuació podreu a finalitzar la jornada laboral amb una menor sobrecàrrega muscular, especialment pel que fa a l’esquena.

En principi, el pla de treball ha de situar-se a l’alçada dels colzes. No obstant això, quan la tasca requereixi una precisió especial, ha d’estar lleugerament més elevat i, en canvi, si s’hi ha d’aplicar certa força, es recomana que estigui lleugerament per sota de l’alçada dels colzes.

Cal que adapteu aquestes recomanacions al vostre lloc de treball.

  •  Eviteu les posicions fixes o mantingudes i procureu canviar de postura cada cert temps.
  • Garantiu la recuperació muscular quan feu un treball repetitiu en què sigui necessari aplicar certa força. Establiu pauses adequades (per exemple, cinc minuts cada hora i mitja) o bé alterneu les tasques.
  • Convé que adapteu, sempre que sigui possible, el lloc de treball a les vostres característiques o necessitats (reguleu la cadira, distribuïu les eines o estris que feu servir, etc.)
  • Empreu la roba i el calçat adequats per a la feina.
  • Eviteu, en general, les postures forçades de l’esquena (girs, flexions i inclinacions) i els moviments bruscos.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s