Hipopressius. Una moda efectiva

Els exercicis hipopressius sorgeixen com una alternativa als mètodes tradicionals per tonificar la musculatura de la faixa abdominal i lumbopèlvica sense pressionar estructures i òrgans interns . Els hipopressius s’utilitzen en el sector del fitness i wellness  com exercici preventiu per patologies associades al sol pèlvic , hernies , lesions musculoesqueletiques e inclús per revitalització de les funcions sexuals…

Les tècniques hipopressives estan basades en mètodes científicament comprovats , son utilitzats per fisioterapeutes o preparadors físics especialitats . Els hipopressius proporciona millores estètiques , posturals i augmenten el rendiment esportiu en general  (5Pinasach,Pi Rial T ,2003) . Són exercicis estàtiques o dinàmics , sols o en parella . L’execució tècnica dels mateixos han de complir els fonaments tècnics ja que una petita modificació en la realització d’aquest pot produir una alteració dels resultats .No es solament important la realització de la tècnica hipopressiva correctament sinó es important la bona col·locació i bon control postural. Es recomanable no realitzar-los immediatament desprès de dinar . Es convenient fer-los pel mati . Ajuda a l’activació i percepció de la postura correcta durant el dia. Hidratar-se be  . Anar al bany abans de començar . Roba còmoda .

Els hiporessius ajuden :

  • Reduir el perímetre abdominal: s’aconsegueix una faixa abdominopelvica eficaç i tonificada
  • Millora la Higiene postural
  • Prevenir hernies tan inguinals, abdominals, crurals.
  • Regular factors respiratoris: millora els volums i capacitat de la musculatura respiratòria.
  • Prevenir i controlar disfuncions del sol pèlvic .
  • Regular els factors metabòlics i oxidatius: al augmentar el metabolisme aconseguim millorar el rendiment esportiu .
  • Millora la circulació.
  • Prevenir lesions articulars i musculars .

hipopressius

AUTORS: UBP Primària Tarragona