Colesterol

Embed from Getty Images

El colesterol és una substància greixosa que forma part del nostre organisme. El fetge fabrica la que necessitem per formar les membranes de les cèl·lules i per produir algunes hormones.  Quan mengem alguns aliments d’origen animal, com la carn i el productes lactis,  introduïm més colesterol al nostre organisme. Si les xifres de colesterol d’una anàlisi són  altes, tenim la tendència a culpar d’això a la ingesta d’aquests aliments, però els veritables causants d’aquest augment del colesterol són els greixos saturats que els aliments contenen.

Tipus de colesterol

El colesterol es distribueix pel nostre organisme a través de la sang amb les lipoproteïnes, les més importants de les quals són: la lipoproteïna de baixa densitat  (LDL) i la lipoproteïna d’alta densitat (HDL).

El colesterol LDL és el que comunament coneixem com a colesterol dolent. La seva missió és transportar el colesterol a les cèl·lules de l’organisme. Si hi ha massa colesterol d’aquest tipus a la sang es poden formar acumulacions de greix a les artèries, cosa que fa que la sang arribi amb més dificultat al cor. Tot això fa augmentar el risc de patir una malaltia cardiovascular.

Embed from Getty Images

El colesterol HDL és el que comunament coneixem com a colesterol bo. La seva  missió és tornar el colesterol de les cèl·lules al fetge perquè s’elimini. És per això que es pensa que els nivells més alts d’aquest tipus de colesterol afavoreixen que el risc de patir una malaltia cardiovascular es redueixi.

 El colesterol total és la suma del colesterol que és transportat per  l’HDL, l’LDL i altres lipoproteïnes a la sang.

Com podem reduir les xifres de colesterol?

  • Amb una dieta equilibrada i sense greixos saturats.
  • Augmentant el consum de llegums, cereals, hortalisses i fruites.
  • Augmentant també el consum de peix, oli d’oliva i llavors pel seu contingut en àcids grassos insaturats i poliinsaturats.
  • Fent una activitat física.
  • Evitant el sobrepès.
Embed from Getty Images

 

Font:
http://www.fundaciondelcorazon.com/prevencion/riesgo-cardiovascular/colesterol.html
http://www.texasheart.org/HIC/Topics_Esp/HSmart/cholspan.cfm

 

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació saludable, Colesterol, Hàbits posturals i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s