Síndrome del cul mort

És sabut que la vida sedentària no és una bona opció. Però potser encara no coneixem tots els perjudicis que pot patir el nostre cos a causa d’aquest tipus de vida. És possible que algun cop hàgiu sentit parlar de la síndrome del cul mort, però, sabeu quina és la seva relació amb el sedentarisme?

La síndrome del cul mort també es coneix com a amnèsia glútia. Es produeix perquè el múscul gluti s’atrofia per la manca d’activitat física específica a aquesta  zona, entre altres causes, pel fet d’haver d’estar moltes hores asseguts. L’estil de vida actual, en què passem moltes hores davant de l’ordinador, mirant el telèfon mòbil o la televisió, fa que pugui augmentar la incidència d’aquesta patologia.

Algunes persones encara que facin esport habitualment la poden patir perquè no inclouen exercicis específics per treballar els glutis a la seva rutina. La conseqüència de la manca d’activitat és que el gluti mitjà va perdent força i el cos ha de recórrer als músculs de la zona lumbar. Això pot provocar mal d’esquena,  maluc,  genolls i turmells per sobrecàrrega.

Fer treballar aquests músculs és bo per evitar patir aquesta síndrome. Aixecar-se de la cadira cada hora, caminar una mica o fer uns estiraments dels músculs són hàbits que poden ajudar-nos a prevenir-ne l’aparició.

ESTIRAMENT GLUTI I PIRAMIDAL

Asseguts a una cadira, cal creuar una cama per sobre de l’altra i recolzar el turmell sobre el genoll contrari. Cal inclinar el tronc a poc a poc cap endavant fins a notar tibantor.

  • Hem de mantenir 15 segons la postura.
  • Hem de repetir 5 cops l’exercici.
Font: Dra.Valdazo-Trocanteritis

TREBALL DE GLUTIS

Aquesta part del cos es pot reforçar amb un truc senzill: contreure la part dels glutis mentre estem asseguts a la cadira. Sense aixecar-nos i mantenint l’esquena recta mentre treballem, podem contraure a intervals els glutis i així aconseguir enfortir-los mentre estem asseguts.

Font: Vitonica

A més, pujar escales també és un altre bon exercici per enfortir els glutis.

Font: http://www.quo.es/salud/sindrome-del-trasero-muerto
         http://www.infobae.com/salud/2017/07/03/el-sindrome-del-trasero-muerto-    el-llamativo-riesgo-de-una-vida-sedentaria/
         http://www.msn.com/es-es/salud/bienestar/el-s%C3%ADndrome-del-trasero-muerto-puede-que-te-duela-la-rodilla-por-eso/ar- BBE7gbP?li=BBpmbhJ&ocid=mailsignout
Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitat física i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s