Encara ho aneu fent?

Embed from Getty Images

Recordeu la campanya d’estiraments al lloc de treball que vam iniciar fa un temps? Quants de vosaltres encara manteniu l’hàbit de fer-los a la feina com a mínim un cop al dia?

Aquesta proposta va sorgir del resultat de les vostres respostes al qüestionaris de l’examen de salut i de les constatacions a l’exploració física. Pel tipus de feina que fem al nostre edifici, la musculatura de la part posterior del cos pateix molt i hem d’adquirir hàbits que ens ajudin a millorar-la.

Us fem un petit recordatori dels estiraments proposats en aquell moment, fer-los no us farà entretenir més de 10 minuts i guanyareu salut.

Recordeu que els estiraments milloren la flexibilitat i la força muscular i redueixen les molèsties i els dolors musculars. També son preventius de diverses patologies i milloren l’aparença i l’autoimatge.

En general, els estiraments han de ser estàtics, NO S’HAN DE FER REBOTAR ELS MÚSCULS. Eviteu el dolor, heu de tenir sensació de tibantor… de mica en mica aquesta sensació millora progressivament.

Cada cop es considera que és millor que els estiraments durin ben bé un minut. Comenceu, doncs, amb una sessió de 15 a 20 segons que podreu anar augmentant progressivament. Podeu fer sessions breus un parell o tres de cops al dia.

Recordeu: els exercicis, podeu realitzar-los sempre que vulgueu i en qualsevol moment del dia. Especialment, és recomanable practicar-los després d’una activitat física. A la feina, podeu fer-los mentre espereu que surti el cafè de la màquina, quan truqueu per telèfon, durant les petites pauses que es presenten al llarg de la jornada…

Quan els feu:

• Manteniu una tensió suau, però sense arribar a sentir dolor.
• Manteniu la posició final de l’estirament durant almenys 30 segons. És recomanable arribar fins als 45-60 segons.
• Heu de reconèixer, percebre i sentir el múscul que esteu estirant.
• Manteniu una respiració lenta, rítmica i controlada. Us aconsellem que agafeu aire pel nas i que el deixeu anar suaument per la boca quan feu l’exercici.
• Adapteu l’estirament al vostre estat físic i a la vostra activitat regular.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitat física, Hàbits saludables i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s