Hipopressius: qué són i els seus beneficis

Els hipopressius són una tècnica destinada a reforçar la faixa abdominal.

Les tècniques hipopressives són originàries de la dècada dels 80 i inicialment s’utilitzaven com a fisioteràpia del sol pèlvic.

A partir de l’any 2009 aquestes tècniques hipopressives es comencen a extrapolar als centres de fitness i gimnasos atès els seus beneficis acreditats no únicament sobre el sol pèlvic sinó també sobre el perímetre abdominal, higiene postural i rendiment esportiu entre altres.

Les tècniques hipopressives, mitjançant la respiració i el control adequat de l’abdomen, engloben diversos exercicis postural, seqüencials, rítmics i repetitius que tenen efecte sobre diferents sistemes i amb els que s’aconsegueix disminuir la pressió intraabdominal a nivell toràcic, abdominal i pèlvic, aconseguint així un treball de la faixa abdominal i del sòl pèlvic més saludable d’acord amb la histologia de les nostres fibres musculars en aquestes zones.

QUINS BENEFICIS TENEN ELS HIPOPRESSIUS?

Els beneficis que ens aporta la pràctica continuada[1] d’hipopressius són :

  • Disminució del perímetre de la cintura : Els abdominals hipopressius redueixen la cintura a causa de la contracció involuntària de la faixa abdominal.
  • Disminució del mal d’esquena: Els hipopressius ajuden a descomprimir les vèrtebres i a disminuir la pressió de manera que els dolors de la columna disminueixin .
  • Prevenció de lesions articulars i musculars com hèrnies abdominals, inguinals, discals, etc…
  • Incrementar i augmentar la resistència i potencia muscular.
  • Prevenció i tractament de les disfuncions del sòl pèlvic
  • Augmentar el rendiment esportiu

 ABDOMINALS O HIPOPRESSIUS?

Investigacions recents han demostrat la ineficàcia i fins i tot perillositat dels exercicis abdominals tradicionals per aconseguir millores estètiques i de salut, atès que aquest tipus d’exercicis debiliten el terra pèlvic i disminueixen el to muscular de la faixa abdominal, quedant aquest més protuberant i distès, motiu pel qual encara augmenta més el perímetre de la cintura en relaxació.

 

Podeu trobar més informació a:

https://www.facebook.com/hipopressius.lleida

Núria Codina, Instructora experta en hipopressius. Llicenciada i Diplomada en Educació Física, col. 53883

[1] S’entén per pràctica continuada la que que es realitza inicialment a mans d’un professional qualificat per apendre correctament el mètode, amb 2 cops per semana de 30’/45’.

AUTORS:UBP Lleida
Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Exercici físic, Hàbits saludables i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s