Els gelats a l’estiu

El gelat és un bon recurs per fer més interessants els berenars o les postres durant l’estiu. En els darrers anys s’ha estès el costum de fer gelats casolans sobretot perquè són més naturals i qui els fa pot controlar millor que els ingredients són naturals i sense colorants ni conservants. Això també dóna l’oportunitat d’aprofitar, per exemple, alguna fruita i fer-los d’allò que més  agradi.

Hi ha dos tipus de gelats, els de fruites i els cremosos.

Els gelats de fruita, o gelats d’aigua, són més refrescants i ajuden a treure la set. Per fer aquests gelats, que són baixos en greixos, colesterol, calories i sucre, es poden fer servir fruites de temporada.

Els gelats cremosos es fan amb llet, i això  implica que siguin, per exemple, un bon substitut del berenar. Aquest tipus de gelat no treu la set, i s’ha de vigilar la quantitat de sucre que s’hi afegeix. Són els que tenen més èxit per la seva consistència i el seu gust.

El que és comú als gelats és la combinació de greixos i sucre que són els que donen el gust dolç i la textura cremosa. No obstant això, es poden escollir ingredients que redueixin el contingut de sucre i greixos sense que el gelat perdi el gust i la textura.

Els ingredients que ajudaran a donar bon gust i textura i a reduir les calories, el sucre i els greixos, i que faran que els gelats siguin més sans, són:

  • Fruites cremoses com el plàtan o l’alvocat
  • Llet desnatada
  • Iogurt
  • Fruites amb molta quantitat d’aigua per fer sorbets, granissats o polos
  • Mel
  • Sucs de fruites naturals

Combinant aquests ingredients en quantitats variables es poden aconseguir gelats cremosos, sorbets, polos i granissats amb bons nutrients.

Els gelats són una font de vitamina B, calci i proteïnes que poden ajudar, per exemple, a cicatritzar la inflamació de les amígdales i a reduir-la. Si se’n mengen amb moderació i són casolans amb un contingut en sucre i greixos baix també poden ser una saborosa manera de cuidar-nos.

Menjar gelats pot ser un hàbit saludable!

Podeu trobar més informació a:

És saludable que els teus fills prenguin gelats?

A L’ESTIU….GELATS BENS SANS!

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació saludable, Hàbits saludables i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s