Apostem pels productes saludables a les màquines de vending

El benestar dels professionals de la salut  a l’entorn laboral és un element clau i està fortament relacionat amb la satisfacció dels usuaris dels serveis i la qualitat de l’atenció  sanitària prestada.  Les tendències actuals de recursos humans en aquesta matèria van en la línia de convertir les empreses en saludables, des d’on es vetlla per la “salut” dels treballadors, en el seu concepte més integral, el benestar físic, psíquic i social.

 Crear un entorn de treball segur i saludable;  és a dir,  gaudir de “treballadors sans en empreses saludables”.L’objectiu es pot assolir de manera progressiva, cercant intervencions que concordin amb el nivell de compromís de l’empresa i amb els recursos disponibles.

Iniciatives de benestar sovint fracassen perquè es basen en mètodes que donen massa importància a proporcionar informació. Amb estratègies basades únicament en la informació, poques vegades s’aconsegueix modificar el comportament o construir nous hàbits per a l’aptitud i l’elecció d’aliments.

Una de les possibles línies d’actuació a l’entorn dels hàbits saludables és proporcionar accés a aliments equilibrats dins dels centres de treball mateixos i, per això, es necessiten formes simples i de cost baix per ajudar els treballadors a prendre les decisions saludables.

Les anomenades “Màquines de vending”  (distribuïdors automàtics) són, en alguns casos, la font més propera per als treballadors o, fins i tot, l’única en segons quins torns de treball per obtenir menjar o begudes durant la jornada laboral.

Amb una millor comprensió dels factors que influeixen en l’elecció d’un producte (el context i la impulsivitat) es poden dissenyar ambients que reforcin les opcions saludables.

En aquest sentit, en el disseny d’una proposta cal tenir en compte aspectes com ara:

  • Fer l’elecció saludable, fàcil i atractiva: Petits canvis en el context de l’elecció poden dirigir l’atenció cap a opcions més saludables o fer aquestes opcions més fàcils de triar. La disposició dels articles, la seva accessibilitat i presentació poden fer les opcions saludables més atractives.
  • Mantenir la possibilitat d’elecció: La varietat és un poderós estimulant de consum: quan es canvien les possibilitats, ser conscients de mantenir la llibertat d’elecció. Les opcions no saludables poden reduir-se o fer-les menys disponibles sense eliminar-les completament o, fins i tot, poden crear-se opcions que les aparellin estratègicament amb altres opcions saludables.
  • Establir i seguir les metes: Com en qualsevol projecte on estigui implicat un canvi d’hàbits, cal un compromís previ; la motivació no és suficient, ja que la força de voluntat, quan les persones estan cansades, famolenques, estressades o centrades en una altra cosa són menys propenses a realitzar accions que en requereixin. Els objectius han de ser personals, motivadors i mesurables, i han de tenir el suport d’eines que ajudin les persones al llarg del camí.
  • L’entorn: És important acompanyar aquest tipus de projectes amb altres aspectes, ja que el comportament final pot estar influenciat a través d’altres contextos, com el temps per a la presa de la decisió, la ubicació dels dispensadors…

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació saludable, Hàbits saludables i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s