Augment als adeptes a la pràctica de les tècniques vingudes d’Orient

“Cada cop trobem més adeptes a la pràctica de tècniques vingudes d’orient, com el ioga, el tai-txi o altres de similars en les quals la interacció entre el cos i la ment ens proporcionen benestar i  un estat de salut millor. En el nostre àmbit tècnic i científic, molts cops es qüestiona l’eficàcia d’aquestes tècniques, emparant-se en la manca d’evidència científica o d’estudis que en suportin l’eficàcia.

Per això, un estudi de la Universitat de Taiwan, titulat “Tai-txi-txuan en medicina i promoció de la salut”, efectua una revisió no sistemàtica sobre els resultats de la pràctica regular del tai-txi en termes de salut.

L’article repassa aspectes relacionats amb la intensitat d’aquest exercici, aspectes biomecànics, i incideix en el baix cost de practicar-lo (cosa que el convertiria, si es demostren els beneficis significatius obtinguts amb la seva pràctica, en una tècnica molt eficient). Des del punt de vista de la promoció de la salut, l’article aborda els diferents resultats en termes de millora de la capacitat aeròbica, força muscular, control motor, capacitat visual, propiocepció i aparell vestibular, qualitat de vida i benestar psicològic (well-being). Posteriorment, repassa diferents aplicacions que el tai-txi pot tenir en la pràctica mèdica habitual (malalties neurològiques, ortopèdiques i reumatològiques, malalties cardiovasculars, pulmonars o càncer).

És cert que altres tipus de disseny donarien més solidesa a l’estudi però, tot i així, les conclusions dels autors són interessants. El tai-txi és una art marcial tradicional xinesa que integra l’exercici respiratori amb moviments corporals. Aquest estudi mostra que el tai-txi aporta beneficis en matèria de promoció de la salut i que té un paper potencial com a teràpia alternativa en neurologia, reumatologia, ortopèdia i malalties cardiopulmonars.

Hi ha diverses raons per recomanar el tai-txi com un programa d’exercicis per a gent sana i per a pacients amb malalties cròniques. En primer lloc, per practicar el tai-txi no és necessari un equipament costós ni condicions especials;  es pot practicar a qualsevol lloc i en qualsevol moment. En segon lloc, el tai-txi és efectiu per millorar la capacitat aeròbica, la força i el balanç muscular i per minimitzar els riscos cardiovasculars. En tercer lloc, el tai-txi és una tècnica de cost i tecnologia mínims, que pot ser fàcilment aplicada a la comunitat. Podem concloure que el tai-txi és efectiu per promoure la salut i que pot ser prescrit com un programa alternatiu d’exercici en pacients afectats de diferents patologies cròniques”.

Us indiquem la referència de l’article i un parell d’enllaços on podeu trobar-lo que, per cert, són gratuïts.

Ching Lan, Ssu-Yuan Chen, Jin-Shin Lai, Alice May-Kuen Wong. Tai Chi Chuan in Medicine and Health Promotion. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, volume 2013, article ID 502131, 17 pages

http://dx.doi.org/10.1155/2013/502131

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3789446/

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Benestar emocional, Exercici físic, Hàbits saludables i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s