Verdures i hortalisses

Embed from Getty Images

La calor de la cocció destrueix una part dels nutrients de les hortalisses i les verdures, i l’aigua també en dilueix les vitamines i els minerals. Per això, és important que consumiu hortalisses crues un cop al dia, tot i que també en mengeu de cuites.

Com més petits siguin els trossos en què les talleu, més gran és la pèrdua de vitamines B1, C i minerals. És millor tallar-les, després de rentar-les, utilitzant un ganivet d’acer inoxidable per a les que siguin més dures i les mans per a les que siguin de fulla.

El més recomanable és:

• tallar-les a trossos grans i no remullar-les. Si és possible, és millor cuinar-les amb la pell;
• utilitzar la menor quantitat d’aigua possible, i coure-les en una olla tapada i amb una mica de sal;
• tenir en compte que com més breu sigui el temps de cocció menor serà la pèrdua de nutrients;
• aprofitar el líquid de la cocció per elaborar altres plats.

Així doncs, les millors tècniques per cuinar les verdures i les hortalisses són coure al vapor, al bany maria, o utilitzant l’olla a pressió, amb la qual les temperatures són més altes i el temps necessari per a la cocció menor que si es bullen.

Embed from Getty Images

Per preparar una amanida:

• Heu de rentar amb cura els vegetals i, si és possible, posar a l’aigua dues gotes de lleixiu per assegurar-ne una correcta desinfecció.
• El fet d’utilitzar llimona o vinagre per amanir ajuda a conservar-ne més temps les vitamines.

Si voleu fer servir verdures congelades, el més adequat és cuinar-les sense descongelar-les prèviament.

Una bona idea per conservar el valor nutritiu de les hortalisses és coure-les al forn embolicades en paper d’alumini. D’aquesta forma es cuinen en el seu propi suc i no haureu d’afegir-hi gaire oli ni sal.

El millor per amanir és l’oli d’oliva, si és possible, verge.

També les podeu fregir, però aquest procés n’augmenta el valor calòric i les altes temperatures poden destruir algunes vitamines (tot i que també milloren l’absorció d’altres).

Seguiu aquests consells per a una alimentació més sana!

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació saludable, Hàbits saludables, Vitamines i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s