Pressió arterial i sedentarisme

1Avui us mostrem un estudi senzill efectuat en l’àmbit laboral per veure com intervencions senzilles poden millorar-nos la salut.

Investigadors de la Universitat de Tasmània van dissenyar una intervenció de salut en el lloc de treball amb l’objectiu d’avaluar el comportament de la pressió arterial mitjana (PAM), estudiada sobre la conducta sedentària associada a personal de tipus administratiu que tenia feines que implicaven poc moviment.

Per fer aquest assaig es va estudiar un grup experimental, que va rebre una intervenció que consistia en missatges enviats al seu correu electrònic, i un grup de control, sobre el qual no es va actuar. La intervenció, que tenia una durada de tretze setmanes, suggeria als participants que es posessin drets i que participessin en sessions breus  d’activitat física en el lloc de treball mateix, interrompent de manera regular el temps d’estar a la feina en posició sedentària en el transcurs de la jornada de treball. La pressió arterial dels treballadors es va mesurar abans i després de la intervenció.

Els resultats que presenten els investigadors mostren una disminució significativa de la PAM, entre la mesura prèvia i la posterior a la intervenció, en el grup experimental; mentre que aquesta variació no va tenir lloc en el grup de control.

Segons els autors, una intervenció de salut feta mitjançant una eina electrònica (e-salut) en l’àmbit laboral,  destinada a reduir el temps prolongat d’estar assegut, es va mostrar eficaç per a la disminució de la PAM en els treballadors de tipus administratiu.

L’activitat física d’una intensitat que va de moderada a vigorosa, practicada de forma regular, és àmpliament considerada com un mètode per reduir la hipertensió; però també hi ha alguna evidència sobre el fet que una activitat física d’intensitat baixa pot reduir la pressió arterial, en individus hipertensos que estan en el límit dels criteris diagnòstics.

Els participants del grup experimental van rebre un programa de salut interactiu que s’havia d’instal·lar als seus ordinadors. Aquest programa convidava els treballadors a evitar d’estar asseguts durant períodes llargs, promovent que fessin exercicis físics breus de forma regular durant la jornada. Aquestes activitats podien consistir a estar dempeus mentre parlaven per telèfon, fer estiraments ajudant-se d’una paret (per exemple, mentre feien fotocòpies), caminar mentre parlaven amb un company de feina, o pujar per les escales (en lloc d’utilitzar l’ascensor) quan assistien a una reunió que tenia lloc a una altra planta.

 En termes de l’afectació que tenia l’exercici en les tasques laborals, la durada de les interrupcions de la feina proposades pel programari d’e-salut feia que els participants dediquessin a l’activitat física prop de vuit minuts al dia. El nombre aproximat d’exercicis físics que realitzaven era de set al dia. El temps mitjà destinat a cada activitat voltava el minut i mig.

 Imatge: Photl.com

Casey P. Mainsbridge, BHM, Paul D. Cooley, PhD, Sharon P. Fraser, PhD, and Scott J. Pedersen, PhDTheEffect of an e-Health Intervention Designed to Reduce Prolonged Occupational Sitting on Mean Arterial Pressure. J OccupEnvironMed. Nov 2014; 56(11): 1.189–1.194.

Podeu trobar-ho a: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4219517/

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Exercici físic, Hàbits saludables i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s