Córrer i longevitat

file5801272130943Córrer redueix el risc de mort independentment de la durada o la velocitat

S’estudia el risc de mort per malaltia cardiovascular mitjançant la relació entre el fet de córrer i la longevitat.

 Segons un estudi publicat en el Journal of the American College of Cardiology, córrer durant uns pocs minuts al dia o a una velocitat lenta pot reduir de forma significativa el risc de mort per malaltia cardiovascular en comparació amb algú que no corre.

 Els investigadors van estudiar 55.137 adults d’edats compreses entre 18 i 100 anys durant un període de 15 anys per determinar si existeix alguna relació entre el fet de córrer i la longevitat. Les dades es van recollir a l’Aerobics Center Longitudinal Study (EUA), on els participants van completar un qüestionari sobre els seus hàbits de córrer. El 24 % dels participants va declarar que corria en el seu temps lliure. Durant l’estudi van morir 3.413 participants, incloent-hi 1.217 individus les morts dels quals estaven relacionades amb malaltia cardiovascular.

 En comparació amb els participants que no corrien, els corredors presentaven un 30 % menys de risc de mort per totes les causes i un 45 % menys per cardiopaties o ictus. Els corredors vivien tres anys més de mitjana en comparació amb els participants que no corrien. Els beneficis eren els mateixos sense importar la durada de la carrera, la distància recorreguda o la velocitat, i independentment del sexe, l’edat, l’índex de massa corporal, les condicions de salut o del consum de tabac i alcohol.

 L’estudi va mostrar que els participants que corrien menys de 51 minuts, menys de sis quilòmetres i a menys de sis quilòmetres per hora o només dues vegades per setmana presentaven un risc de mort menor que aquells que no corrien. “Els corredors que corrien menys d’una hora a la setmana presentaven els mateixos beneficis que aquells que corrien més de tres hores. Per tant, pot ser que més no sigui millor en la relació entre el fet de córrer i la longevitat”.

 Font: Diario médico

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Exercici físic i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s