Com seleccionar i utilitzar adequadament un podòmetre (2)

Multi-Function-Pedometer-PedomTRIAR UN PODÒMETRE

A l’hora de seleccionar un podòmetre caldrà tenir en compte les següents consideracions:

• En quina(és)  característica(s) estic més interessat (da)? Els podòmetres són els millors instruments en el recompte de passos ; Per tant , la compra d’un podòmetre que conti el passos amb precisió ha de ser l’objectiu principal .

• Com puc provar  l’exactitud d’un podòmetre? Una manera de provar  la precisió del comptador de passos és efectuar una prova de 20 passes. Per a això , poseu el dispositiu al cinturó o cinturó en línia amb un dels genolls a cada costat del cos , i restabliu el comptador a zero . Feu 20 passos a un ritme habitual de caminar. Comproveu si el podòmetre ha fet una lectura entre 18 i 22 passos . Si ha estat així, podeu considerar  una mesura raonablement acurada del número de passos. En cas contrari  torneu a col·locar-lo al cinturó o al lloc on el col.loqueu habitualment  i efectueu novament  la prova . Si el podòmetre no efectua correctament la mesura, mireu si hi ha possibilitat d’ajustar l’exactitud de la mesura o penseu en adquirir-ne un altre d’un tipus diferent .

 • En què ens pot afectar l’exactitud d’un podòmetre? Diferents estudis han demostrat que una varietat de factors poden afectar l’ exactitud del recompte de passos d’un podòmetre (per exemple, la velocitat de la caminada, el suport al cos o la mesura de l’abdomen ) . En general , la majoria del podòmetres són força exactes en la mesura de passos amb velocitats al voltant dels 4 Km/hora.  Fins i tot alguns dels podòmetres més precisos compten malament els passos a velocitats inferiors . Els podòmetres són generalment més precisos quan estàn fixats  connectat a un cinturó o un element de subjecció ferm en posició vertical . Els cinturons fluixos solen donar lloc a una subestimació significativa de passos . La mida abdominal també pot afectar la precisió dels aparells . Els podòmetres són vulnerables a subestimar el número de passos si la inclinació o l’angle en que el podòmetre s’assenta quan és subjectat al cinturó no és suficientment vertical.

Com puc utilitzar el podòmetre per complementar el meu programa de caminar?

Determineu el vostre nivell d’activitat física de base. Per a això, utilitzar el podòmetre durant una setmana completa sense alterar la vostra rutina d’actuació . Si sou habitualment actius , seguir sent-ho ; per contra, si habitualment no teniu un comportament actiu , no comenceu durant aquest període inicial. Podreu utilitzar aquesta valoració inicial per classificar el vostre nivell d’activitat en base al número de passos per dia (Tingueu en compte que si no efectueu regularment activitat a l’aire lliure, els vostres passos no representaran amb precisió el nivell real d’activitat) :

Nombre de passos                Nivell d’Activitat

0-5000                                  Sedentària

5,000-7,499                          Baixa activitat

7,500-9,999                          Moderadament actiu

10,000-12,500                     Actiu

12.500 o més                       Molt actiu

* Segons C Tudor-Locke i Dr.Bassett Jr ( 2004 )

 Per a la majoria dels adults sans , 10 000 passos per dia és una mesura raonable . Si la vostra mesura de base no està a l’alçada d’aquest valor , intenteu d’augmentar el vostre nivell d’activitat a raó de  1.000 passos cada dues setmanes fins a arribar a aquesta proposta  . Per tenir una referència aproximada sobre el número de passos, penseu que hi ha prop de 2.000 passos en una milla (1,6 Km) .

Els podòmetres també es poden utilitzar per motivar els nens o els joves per a ser més actius des del punt de vista físic . Normalment els nens actius han d’acumular entre 12.000  i 16,000 passos per dia .

Per incrementar el vostre número de passos diaris , mireu les oportunitats que teniu per ser més actius . Per exemple , utilitzeu les escales en lloc de l’ ascensor, aparqueu a la zona més llunyana de l’aparcament (sempre i quan sigui segur fer-ho) o aprofiteu per caminar en els descansos a la feina . La retroalimentació immediata que ofereix un  podòmetre pot servir com un element motivador per acumular més passos . Cada pas compte, de manera que fins i tot un petit augment d’activitat  en la vostra rutina diària pot suposar una gran diferència .

Reproduït de: ACSM information on..Selecting and Effectively using a pedometer. American College of Sports Medicine http://www.acsm.org/
Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Exercici físic i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s